Nærværende handelsbetingelser er gældende for køb af varer og tjenesteydelser online på dfi.bubobubo.dk
§ 1 Indledning
Hjemmesiden dfi.bubobubo.dk er en e-handelsplatform, herefter DFI eller Servicen, der ejes og drives af bubobubo ApS, Arne Jacobsens Allé 15, 2300 København S, CVR 34470081 (herefter bubo).
Se vores kontaktoplysninger nederst på siden.
Disse handelsbetingelser finder anvendelse på køb af varer og services på e-handelsplatforme der er ejet af bubo til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.
Alle produkter og services der er vist på DFI, bliver solgt af uafhængige tredjepartsforhandlere (Sælger). bubo er hverken køberen eller forhandleren af Sælgerens varer. bubo er platformsudbyderen, som gør det muligt for Sælger og Køber at gennemføre transaktioner. I henhold til dette er aftalen som bliver indgået ved gennemførelse af salget af disse tredjepartsprodukter, udelukkende mellem Køber og Sælger. bubo er ikke en del af denne aftale og påtager sig ikke noget ansvar der måtte opstå ud fra eller i forbindelse med den.
Handelsbetingelserne er omfattet af Købeloven og dansk aftaleret i øvrigt. bubo kan til hver en tid ændre nærværende betingelser med - og uden varsel.
På DFI kan optræde variantnavne. Aktiviteter på variantnavnene er underlagt nærværende handelsbetingelser.
Du kan handle på tjenesten 24/7. bubo kan ikke garantere, at tjenesten vil være fri for bugs eller fejl, eller at din adgang vil være fri for afbrydelser (for eksempel kan der være nedetid til vedligeholdelse eller opdateringer eller strøm- eller serverafbrydelser af andre årsager, som ligger uden for vores kontrol), men hvis vi bliver gjort opmærksomme på tekniske problemer, vil vi altid søge dem løst hurtigst muligt.
Bemærk, at vi ikke er ansvarlige for nogen funktionsmangel eller manglende levering af en del af tjenesten eller tab af data eller indhold, som skyldes: dit udstyr, dine enheder, operativsystem eller internetforbindelse, din manglende download af de seneste offentliggjorte versioner af tjenesten eller din manglende opfyldelse af kompatibilitetskravene eller følgerne af dit skift af udstyr, enheder, operativsystem eller internetforbindelse.
Køber anerkender og accepterer, at bubo ikke er ansvarlige for nogen skadeserstatning, det være sig direkte eller indirekte, inklusiv, men ikke begrænset til, skadeserstatning for tab af overskud, goodwill, brug af data eller andre immaterielle tab, selv hvis bubo er underrettet om muligheden for sådan skadeserstatning, der følger af manglende evne til at anvende de digitale markedspladser ejet af bubo, eller produkter og services købt på en af de omfattede digitale markedspladser ejet af bubo. bubo er heller ikke ansvarlig for omkostningerne, ved fremskaffelse af erstatningsprodukter eller services, ved uautoriseret adgang til eller ændring af Købers data eller tredjeparts erklæringer eller adfærd på Servicen.
bubo's eventuelle erstatningsansvar over for Køber kan under alle omstændigheder dog ikke overstige det beløb Køber har betalt Sælger for varen eller servicen.
Hvis Køber tilmelder sig vores nyhedsbrev, accepterer du at modtage bubo's emails og SMS'er med inspiration, eksklusive tilbud og personlige anbefalinger. Meddelelser inkluderer indhold fra både bubo og Sælger på en af bubo's ejede digitale markedspladser. Meddelelserne sendes via vores tredjepartssoftware, der overholder GDPR's krav til databeskyttelse. Vi anvender dine køb og browsingdata til at skræddersy tilbud, vi sender til dig. Maksimalt 2 SMS'er pr. måned. Du kan når som helst framelde dig.
De meddelelser, du modtager fra os via email, SMS, telefon eller fysisk post, er skræddersyet til dig i overensstemmelse med din(e) informationer, vaner, browsingadfærd, købsadfærd, og hvor engageret du er i den kommunikation, vi har med dig via email, SMS, direct mail eller pr. telefon.
For at sikre at disse emails ikke ender i din spam-mappe, overvåger vi, om de meddelelser, der er sendt til den individuelle modtager, har kunnet leveres. Vi anvender et tredjepartsoftwareværktøj til at følge op på og analysere leveringsevnen.
For at stoppe modtagelse af vores nyhedsbreve skal du klikke på det link, der findes i bunden af hver email.
Misligholdelse.
I tilfælde af at Køber misligholder forpligtigelser i henhold til disse salgs- og leveringsbetingelser kan bubo afbryde eller begrænse Købers brug af bubo's website, ligesom ordrer ikke vil kunne placeres.
Følgende forhold anses blandt andet for at være væsentlig misligholdelse
• Køber giver urigtige oplysninger om navn, adresse, mail adresse, telefonnummer
• Køber udøver chikane mod bubo, sites, vores medarbejdere eller vores øvrige kunder og Sælgere
bubo forbeholder sig endvidere ret til at forhindre eller begrænse Købers fremtidige brug af websitet DFI, alternativt debitere Køber for returfragt i tilfælde hvor bubo vurderer, at Køber har misbrugt sin konto eller returnerede varer, alternativt udvist en købsadfærd eller udnyttet fri retur på en måde der overstiger almindelig brug og påfører eller risikerer at påføre bubo, omkostninger, risici eller ansvar.
Når der opstår spørgsmål om eventuel suspension/begrænsning eller debitering af omkostninger til returfragt, forbeholder bubo sig gennem ovennævnte bestemmelse ret til at inddrage tidligere hændelser og særlige omstændigheder i det aktuelle tilfælde. bubo kan vælge at se bort fra tidligere hændelser og handle på den måde, vi finder mest hensigtsmæssig.
Dataansvarlig for bubo er Zitcom A/S.
§ 2 Aftaleindgåelser
Køber accepterer at overholde alle EU- og nationale love og regler vedrørende onlineadfærd og acceptabelt indhold samt alle gældende love vedrørende overførslen af tekniske data, der eksporteres fra det land, hvor Køber er bosat. Købers anvendelse af digitale markedspladser ejet af bubo er på Købers eget ansvar.
Køber accepterer handelsbetingelserne. Køber opfordres til at læse handelsbetingelserne grundigt igennem og gøre sig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som handelsbetingelserne giver.
bubo tager forbehold for forkert angivne priser, udsolgte varer, tastefejl, trykfejl og anden fejlskrift samt leveringssvigt. Vi er berettiget til at annullere Købers ordre som følge heraf, og Køber vil blive underrettet via e-mail.
Køber anerkender og accepterer, at bubo ikke vil være ansvarlige eller erstatningsansvarlige, direkte eller indirekte, for skade eller tab, der forårsages eller siges at være forårsaget af eller i forbindelse med brugen af materialer eller servicer, der er tilgængelige via DFI ejede digitale markedspladser eller websteder uden for bubo ejede digitale markedspladser.
Betingelser for at kunne benytte en af bubo's ejede digitale markedspladser er at Køber er:
- Minimum 18 år for at købe tobaksvarer eller alkohol over 16,5%
- Minimum 16 år for at købe alkohol over 1,2%
- Minimum 15 år for at købe håndkøbsmedicin, der ikke er smertestillende (det vil sige den medicin, som er angivet som "forkølelse", "maveonde" eller "halsbrand")
- Minimum 18 år for at købe håndkøbsmedicin, der er smertestillende (det vil sige den medicin, som er angivet som "smertestillende")
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.
Eventuelle ekstra betalinger for eksempelvis fragt og gebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til bestille. Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Check Out”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr. og vælger leveringsform.
Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter din bestilling. Herefter går din ordre videre til Sælger og kan ikke længere ændres.
Du er forpligtet til at oplyse en korrekt adresse til leveringen af varerne. Hvis adressen, du har oplyst, ikke kan bekræftes, forbeholder bubo sig ret til at tilbageholde levering og annullere ordren.
Annullering af ordrer
bubo og Sælger kan annullere en ordre, hvis ikke det er muligt at levere den bestilte vare. Du vil blive underrettet hvis en sådan situation skulle opstå, ligesom enhver betaling eller reservation foretaget på et betalingsmiddel vil blive returneret/annulleret.
§ 3 Ejendomsret
Køber besidder fra leveringstidspunktet ejendomsretten til varen, herunder alle tilbehørsdele m.v., der måtte tilføjes eller erstatte dele af varen under købsaftalens løbetid.
Sælger tager ikke ejendomsforbehold i varen.
DFI og bubo logoer og varemærker er tilhørende bubo. Køber accepterer, at Køber på ingen måde må fremvise eller bruge DFI og bubo logoer og varemærker uden vores forudgående tilsagn.
Vi respekterer andres intellektuelle ejendom, og vi forventer, at vores Købere gør det samme. Hvis Køber mener, at nogle af Købers intellektuelle ejendomsrettigheder er blevet krænket i forbindelse med servicen, skal Køber indberette problemet til support@bubobubo.dk.
Køber anerkender og accepterer yderligere, at indhold, som Køber præsenteres for via servicen, er beskyttet af copyright, varemærker, servicemærker, patenter eller andre varemærkebeskyttede rettigheder og love. Medmindre det udtrykkeligt autoriseres af bubo eller annoncører, accepterer Køber, at Køber ikke må ændre, udleje, lease, udlåne, sælge, distribuere eller skabe delvise eller hele afledte versioner baseret på servicen eller indholdet.
Køber accepterer, at Køber ikke må oprette adgang til eller forsøge at få adgang til servicen på anden vis end via det interface, som vi udbyder med henblik på at få adgang til servicen.
I det øjeblik, at bestillingen/handlen er gennemført, fremsender bubo en elektronisk ordrebekræftelse til Køber, samt ordre-, leverings- og faktureringsgrundlag til Sælger.
bubo registrerer og ejer alt data (kortoplysninger undtaget), der skabes på de af bubo ejede digitale markedspladser.
§ 4 Levering - fragt og risiko
Leveringstiden vil typisk udgøre max. 1-2 arbejdsdage ved standardlevering. Afvigelser herfra vil fremgå, når Køber bestiller varer på DFI.
Leveringsomkostningerne varierer og afhænger bl.a. af aftale, varetype, vægt, leveringssted, Sælger, Leverandør, m.v. De samlede leveringsomkostninger vil altid fremgå, når køber bestiller varer på DFI. Leveringsomkostninger afholdes af Køber.
Som udgangspunkt sendes varen samme dag, som bestillingen er accepteret inden for normal arbejdstid. Dog har nogle varer længere leveringstid, hvilket vil være anført på varen. Bestilte varer sendes om muligt samlet. Levering til ikke-brofaste øer* kan ikke ske uden ekstra omkostninger. Der kan forekomme forlænget leveringstid, og der er ikke mulighed for opbæring, montering eller andre serviceydelser.
*Gælder disse øer: Bornholm (3700), Ærø (5960-5985), Fanø (6720), Fur (7884), Samsø (8305), Læsø (9940).
For andre ikke-brofaste øer levereres varerne på nærmeste kajkant på fastlandet eller nærmeste pakkebutik, og transport herfra skal køber selv arrangere.
Levering kan ikke ske til Færøerne eller Grønland.
Efter levering bekræfter sælger overfor bubo, at ordren er afsluttet, via e-mail til bubo.
Tilbud gælder kun i begrænsede perioder eller så længe lager haves hos Sælger.
Der tages forbehold for udsolgte produkter, trykfejl, moms- og afgiftsændringer samt leveringssvigt.
§ 5 Købers ansvar
Udover Købers betalingsforpligtelser har, køber følgende ansvar:
A Undersøgelse
Køber har pligt til at undersøge varen for eventuelle fejl og mangler, når varen er leveret. Efter levering påhviler ansvar og risiko for varer alene Køber.
Vi gør opmærksom på, at der ved visse varer købt på DFI ikke medfølger en dansk brugsanvisning. Brugsanvisningen vil i dette tilfælde være affattet på andet sprog end dansk. For andre varer, hvor det ikke anses for nødvendigt med en brugsanvisning, vil der ikke medfølge en brugsanvisning. Som Køber accepterer du dette, når du handler på DFI. Der kan således ikke efterfølgende rettes noget krav mod bubo, hvis brugsanvisning ikke medfølger eller er udformet på et andet sprog end dansk.
B Underretning ved reklamation og returnering
Dit køb er underlagt Købeloven og du skal straks meddele Sælger via DFI, om eventuelle fejl og mangler ved varer. Du skal reklamere indenfor 2 måneder efter, du har konstateret fejlen eller manglen.
bubo vil søge reklamationen løst til parternes tilfredshed.
Returvarer afleveres personligt eller sendes til Sælgers adresse. Ved returnering af varen, bedes problemet beskrevet så detaljeret som muligt. Sælger modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Se mere om returnering nedenfor
Når Sælger modtager varen, tjekkes den, og køber får tilbagebetalt det beløb, køber har indbetalt til bubo ved købet. I tilfælde af en værdiforringelse, som køber hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
For at Sælger kan vurdere din reklamation, skal Sælger bede dig om følgende:
1. Send Sælger en kort beskrivelse af, hvordan skaden eller defekten er opstået. Bemærk venligst, at du bør kontakte vores kundeservice eller Sælger, så snart du opdager defekten.
2. For at dokumentere defekten skal du sammen med beskrivelsen sende 4-5 billeder.
Defekten skal fremgå tydeligt på minimum ét af billederne. Derudover skal du sikre, at dine fotografier viser hele produktet, én gang foran og bagpå (ved sko inkluderes fotografi af sålen).
3. Send billederne pr. mail til support@bubobubo.dk eller til Sælgers e-mailadresse
4. Oplys venligst hvilket ordrenummer varen er købt på – eller vedlæg kopi af ordrebekræftelse/kvittering
5. Efter vi og Sælger har modtaget dine billeder, behandler vi hurtigst muligt din reklamation.
Er reklamationen berettiget, refunderer Sælger naturligvis dine rimelige fragtomkostninger ved at sende varen retur til Sælger. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder Sælgers fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.
Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som køber betalte købet med. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Se mere om returnering nedenfor.
Udover Købers ansvar og forpligtelser har Køber følgende ret:
C Fortrydelsesret
Du har som forbruger/Køber 14 dage til at meddele at du fortryder sit køb og herefter 14 dage til at sende varen retur og få pengene igen. Du kan fortryde et køb selvom varen er blevet brugt. En vare er kun brugt, hvis den bruges ud over, hvad der er muligt ved at afprøve varen i en fysisk butik. Hvis varen er brugt, laver Sælger en vurdering af, hvad varen som brugt kan sælges for til en anden forbruger. En eventuel værdiforringelse skal Køber som forbruger ikke have retur.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Tilbagebetaling af købsbeløb sker hurtigst muligt, efter Sælger har modtaget varen og kontrolleret at den lever op til betingelserne for at fortrydelsesretten kan udnyttes, dog senest inden 20 dage. bubo overfører Købers penge til det kreditkort/konto som Køber har benyttet ved købet. Returfragten betaler Køber selv.
På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller du kan miste din fortrydelsesret. Følgende varer er undtaget af fortrydelsesretten: Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, når forseglingen er brudt efter leveringen.
For levnedsmidler og varer til husholdningen er der ingen fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
D. Returnering ved fortrydelse eller reklamation
bubo kan ikke tilbyde at bytte varen for dig, men du kan returnere varen til Sælger for refundering af købsbeløbet og afgive en ny ordre på den ønskede vare / størrelse.
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.
Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til Sælger ved at bruge den samme speditør der leverede forsendelsen til dig eller du selv afleverer den hos Sælger.
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne og hæfter herfor, indtil vi modtager den. Gem derfor kvittering fra speditør samt evt. track and trace-nummer.
BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi
• du reelt har taget varen i brug, manglende original emballage udgør en værdiforringelse
• den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
• du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
• du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.
Kosmetik
Åbnede og/ eller brugte hygiejneprodukter må ikke returneres af sundhedsmæssige og hygiejniske årsager. Hvis en vare er returneret til Sælger i modstrid med nærværende politik er Sælger ikke forpligtet til at refundere dig for varen.
Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen til Sælger, når du fortryder.
Dokumentation for dit køb samt returformular
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.
Derudover vil det lette ekspeditionen hos Sælger, såfremt du vedlægger en udfyldt returformular, som er vedlagt i pakken når du modtager varerne.
Følg nedenstående trin, hvis du ønsker at returnere din(e) vare(r)
Trin 1: Udfyld returformularen og pak dine varer forsvarligt ind. Tildæk eller fjern den oprindelige forsendelsesetiket samt gamle stregkoder fra pakken.
BEMÆRK: Ved returnering af sko, må skotøjsæsken ikke alene bruges som forsendelsesæske.
Trin 2: Send returskemaet sammen med de(n) vare(r), du ønsker at returnere.
Trin 3: Sæt din returlabel på pakken.
OBS: Hvis du returnerer produkter som anses som brandfarligt gods, bedes du sikre dig at symbolet for brandfarligt gods er synligt på pakken. Du kan med fordel bruge genanvendelige pose hvor symbolet allerede fremgår, eller printe det ud her.
BEMÆRK: Hvis du ikke anvender den medfølgende frankerede returlabel er du selv ansvarlig for dine varer, indtil de når Sælger. Husk at bede om en kvittering, når du afleverer din pakke hos speditøren, således at din pakke er forsikret. Det er gratis at returnere din pakke, når du anvender returlabel fra speditøren
Trin 4: Send din pakke fra en pakkeshop hvor speditør afhenter.
Har bubo og Sælger begrundet mistanke om, at der fra kundens side foreligger misbrug, svindel, chikane, eller overdreven/patologisk købsadfærd, vil vi afvise bestillingen.
Mistanke er i den sammenhæng baseret på en række objektive, ikke-diskriminerende kriterier, herunder: En afvejning/vægtning af købsfrekvens, ordresammensætning, retursammensætning, brug af f.eks. gratis levering og retur, forsinkede returneringer/ej afhentede ordrer, påståede manglende varer i forsendelser enten udgående eller indgående, multi-returneringer (bestilling af og returnering af identiske varer gentagne gange), forsøg på omgåelse af en tidligere afvisning, anvendelse af falsk eller en andens identitet. Vi lægger vægt på, at adfærden samtidigt er systematisk, og ikke tilfældig/enkeltstående.
Identificeringen af købsmønstre der må anses for at være abnorme og uden for rækkevidden af det, som vi anser for ”acceptabel købsadfærd og købskultur", sker via en algoritme, der baserer sig på en række forskellige parametre. Såfremt en kunde identificeres af algoritmen, vil vi fra sag til sag vurdere, om en kunde skal nægtes at foretage en bestilling hos en af de digital markedspladser ejet af bubo – enten for en periode eller for altid.
Såfremt vi genkender uacceptabel købsadfærd som beskrevet ovenfor, forbeholder vi os retten til at afvise at indgå handler med de pågældende kunder og/eller sætte de pågældende kunder på pause. Som i ethvert tilfælde er en handel først endeligt indgået med Sælger, når vi har sendt en ”ordrebekræftelse og kvittering”.
§ 6 Sælgers ansvar
A Ved reklamation:
I tilfælde af mangler ved varen eller servicen, finder købelovens regler om mangler anvendelse, således at Køber har 24 måneders reklamationsret på køb af varer, skaffevarer og brugte varer, men ikke specialfremstillede varer f.eks. varer med specielle mål mv. Køber kan enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation og at reklamationen er berettiget.
Reklamationer over fejl ved en vare skal ske inden for rimelig tid og senest to måneder efter Køber har opdaget fejlen, eller burde have opdaget fejlen ved en almindelig gennemgang af varen. Manglen må ikke være opstået som følge af et fejlagtigt brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Hvis Køber ønsker at reklamere over en vare købt på DFI, skal Køber først kontakte Sælger på mail og informere om returneringens årsag.
Går en vare i stykker mindre end to år efter købet, kan Køber klage til Sælger. Det samme gælder, hvis Køber opdager, at varen mangler funktioner eller er udstyret anderledes, end Køber blev lovet eller havde grund til at forvente ved købet. Sælger er forpligtet til at afhjælpe fejl eller mangler, der ikke er selvforskyldte, men var til stede på købstidspunktet, uden ekstra udgifter eller besvær for Køber. Sælger kan godt afværge Købers ønske om pengene tilbage ved at tilbyde Køber en reparation eller ombytning, men Sælger kan kun modsætte sig Købers valg mellem disse to løsninger, hvis Købers ønske er umuligt at opfylde, eller hvis Sælger kan dokumentere, at det vil kræve uforholdsmæssigt store omkostninger.
Sælger betaler den billigste returfragt i forbindelse med en reklamation, når denne er berettiget. NB ! Husk at vedlægge faktura eller kopi af denne ved returnering af en vare og varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.
BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi
• du reelt har taget varen i brug,
• den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
• du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
• du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.
Kosmetik
Åbnede og/ eller brugte hygiejneprodukter må ikke returneres af sundhedsmæssige og hygiejniske årsager. Hvis en vare er returneret i modstrid med vores returpolitik, så er vi ikke forpligtede til at refundere dig for varen.
Vi anbefaler altid at man inden anvendelse af et nyt produkt, tester produktet mod reaktioner på en hudoverflade (eksempelvis ved håndleddet)
B Følgeskader
Sælger kan på ingen måde holdes ansvarlig for eventuelle følgeskader, der er en følge af at varer, tilbehørsdele m.v. ikke fungerer som forudsat.
C Produktansvar
Sælgers ansvar for skade på Køber, dennes nærmeste, Købers gods, tredjemand eller tredjemands gods m.v. begrænses til forhold, der skyldes grov uagtsomhed fra Sælgers side samt ansvar fastsat i almindelige, ufravigelige erstatningsregler. Indirekte tab og følgeskader dækkes ikke af Sælger.
I tilfælde af at skade påføres tredjepart, skal Køber straks underrette Sælger via DFI og medvirke til sagens opklaring. Sælger har ret til at besigtige skaden.
§ 7 Persondatapolitik, cookies og videregivelse af personoplysninger
Ifølge reglerne om behandling af personoplysninger har dataansvarlige pligt til at informere Køber om bl.a. hvilke typer af personoplysninger, der behandles, med hvilket formål behandlingen sker, samt hvem oplysningerne videregives til, hvilket beskrives nærmere i §§ 8.1 til 8.3 nedenfor. Bestemmelserne i § 8.5 nedenfor gælder uanset, om det er bubo eller en tredjepart, der er dataansvarlig.
7.1 Oprettelse af profil på DFI
Første gang der købes en vare/service på DFI, kan Køber lade sig registrerer som kunde med en køberprofil. De personlige oplysninger, der i den forbindelse registreres er: Navn, adresse, telefonnummer og e-mail samt adgangskode. Desuden registreres alternativ leveringsadresse, hvis Køber indtaster en sådan i forbindelse med købet. I tillæg vil oplysninger om Købers købshistorik på DFI blive registreret på købers profil, jf. §§ 8.2 og 8.3 nedenfor.
bubo er dataansvarlig for de personoplysninger, som Køber afgiver i forbindelse med oprettelse af køberprofil.
bubo behandler oplysninger om Køber til kundeadministration og eventuelt markedsføring, herunder fremsendelse af nyhedsbreve og anden elektronisk markedsføring, jf. § 9 nedenfor, samt statistik.
Retsgrundlaget for ovenstående behandling af data er primært aftaleindgåelsen mellem Køber og bubo. Herudover udgør grundlaget bubo’s legitime interesse i at kunne markedsføre Sælgers varer og tjenesteydelser, forbedring af hjemmesiden samt tilpasning og ændring af de udbudte varer og tjenesteydelser, kendskab til bubo’s kundekreds, samt statistik. Fremsendelse af nyhedsbreve og anden elektronisk markedsføring vil altid ske på baggrund af Købers forudgående samtykke, medmindre dette i medfør af lovgivningen kan ske uden samtykke.
Behandling kan endvidere ske, hvis det er nødvendigt for at opfylde lovkrav, som bubo er underlagt.
Har Køber oprettet en konto er Køber ansvarlig for at holde adgangskoden og kontoen fortrolig og er fuldt ansvarlig for alle aktiviteter, der foregår i forbindelse med Købers adgangskode eller konto. Køber indvilliger i straks at underrette bubo om eventuel uautoriseret brug af Købers adgangskode eller konto og om ethvert andet brud på sikkerheden. Vi kan ikke og vil ikke stå til ansvar for eventuelt tab eller skade, der opstår på grund af Købers manglende evne til at overholde denne paragraf.
Hvis Køber opgiver oplysninger, der er usande, unøjagtige eller ukomplette, eller vi har rimelig grund til at mistænke, at sådanne oplysninger er usande, unøjagtige eller ukomplette, har vi ret til at suspendere eller bringe Købers konto til ophør og afvise eventuel fremtidig brug af servicen (eller enhver del deraf).
7.2 Aftaler indgået med Sælger ved handel på DFI
Ved aftaler indgået med Sælger er det bubo, som udgangspunkt, der er dataansvarlig for de indsamlede personoplysninger om Køber. De personoplysninger, der registreres om Køber i forbindelse med aftaleindgåelse og den efterfølgende aftaleopfyldelse er: Navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse samt oplysninger om den pågældende aftale, herunder ordrenummer samt den/de vare(r)/tjenesteydelse(r), som aftalen angår.
Formålene med behandlingen af personoplysningerne er kundeadministration, opfyldelse af den indgåede købsaftale, gennemførelse af betalinger, behandling af eventuelle reklamationer eller udnyttelse af fortrydelsesretten, samt markedsføring, herunder fremsendelse af nyhedsbreve og anden elektronisk markedsføring. I den forbindelse agerer bubo som databehandler for Sælger.
Retsgrundlaget for ovenstående behandling er primært aftaleindgåelsen mellem Køber og bubo. Herudover udgør grundlaget bubo’s legitime interesse i at kunne markedsføre Sælgers varer og tjenesteydelser. Fremsendelse af nyhedsbreve og anden elektronisk markedsføring vil altid ske på baggrund af Købers forudgående samtykke, medmindre dette i medfør af lovgivningen kan ske uden samtykke.
Behandling kan endvidere ske, hvis det er nødvendigt for at opfylde lovkrav, som Sælger er underlagt.
Derudover er bubo selvstændigt dataansvarlig for oplysninger vedrørende Købers købshistorik i forbindelse med Købers indgåelse af aftale med tredjemand som Sælger. Oplysningerne om Købers købshistorik vil blive tilknyttet Købers profil på DFI, jf. § 7.1 ovenfor.
7.3 Cookies og Data
Som næsten alle andre hjemmesider anvender bubo cookies for at få siden til at fungere og til at gøre den lettere for Køber som kunde, at bruge. Cookies hjælper bubo bl.a. med at få overblik over besøg, så vi løbende kan optimere og målrette hjemmesiden og vores ydelser. Dermed kan vi give Køber en bedre brugeroplevelse med mere relevant indhold.
Anvendelse af cookies indebærer ofte samtidig indsamling og videregivelse af persondata. Køber kan læse mere om vores behandling af dine persondata i vores privatlivspolitik her: https://dfi.bubobubo.dk/privatlivspolitik/
Som kunde har du ret til adgang til dine indsamlede datakategorier, og du kan gøre indsigelse mod registreringen i henhold til de relevante regler i EU's generelle forordning om databeskyttelse (GDPR). Ved relevant henvendelse vil vi opdatere, ændre eller fjerne personoplysninger, som vi kontrollerer, med forbehold for overtrædelse af lovgivning.
Vi kan afslå anmodninger, der uden grund gentages, kræver uforholdsmæssig stor teknisk indgriben (f.eks. udvikling af nyt system eller i væsentlig grad ændring af eksisterende processer) eller påvirker andre enkeltpersoners persondata. Alle forespørgsler vedr. dette skal rettes direkte til kundeservice via email support@bubobubo.dk
bubo sælger ikke data til 3. part. Sælger har adgang til data registreret på Sælgers kunder
Køber er indforstået med, at bubo anvender anonymiserede data til at udarbejde og vedligeholde aggregeret statistisk materiale til brug for levering af benchmarking ydelser til 3. part bubo sikrer, at der ikke herved direkte eller indirekte kan ske identifikation af virksomheder eller personer, samt at gældende ret, herunder Markedsføringsloven og Persondataloven i øvrigt overholdes.
7.4 Generelle bestemmelser om behandling af personoplysninger
Bliver den dataansvarlige opmærksom på, at oplysninger registreret om Køber er forkerte eller vildledende, er den dataansvarlige berettiget og forpligtet til at rette eller slette oplysningerne, således at behandlingen kan ske på et korrekt grundlag.
Det er frivilligt, om Køber vil give den dataansvarlige de ønskede oplysninger i forbindelse med registreringen på DFI og ved køb af varer/tjenesteydelser, men i så fald er den dataansvarlige berettiget til at afvise betjening af Køber.
Som registreret hos DFI har Køber altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Køber har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om Køber, ligesom Køber kan forlange, at urigtige eller vildledende oplysninger slettes, blokeres eller berigtiges. Disse rettigheder har Køber efter reglerne om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til den dataansvarlige.
Køber har ligeledes altid mulighed for at tilbagekalde eventuelle samtykker, som Køber måtte have afgivet. Dette kan ske ved at kontakte den dataansvarlige direkte.
Personoplysninger registreret om Køber vil blive slettet, når det ikke længere er nødvendigt at behandle eller opbevare oplysningerne i relation til ovenstående formål, medmindre den dataansvarlige er forpligtet til at opbevare oplysningerne længere i medfør af lovgivningen. Oplysningerne kan endvidere opbevares i en længere periode i anonymiseret form.
§ 8 Markedsføring
E-mail-adressen, som Sælger har modtaget i forbindelse med Købers bestilling på DFI, kan alene af bubo benyttes til at markedsføre varer eller services til Køber via elektronisk post.
§ 9 Klageadgang
Køber har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis Køber er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Køber finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.
§ 10 Lov, værneting og force majeure
Nærværende handelsbetingelser og Køb af varer og services på DFI er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole. Spørgsmål, der ikke specifikt er besvaret i nærværende handelsbetingelser skal søges løst i henhold til købeloven og andre relevante lovgivninger og dertilhørende retspraksis på området.
Force Majeure. bubo er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende opfyldelse af nogen af vores forpligtelser i henhold til denne aftale på grund af årsager, begivenheder eller andre forhold, som vi ikke har kontrol over. Begivenheder eller andre forhold kan være naturkatastrofer, strejker og nationale - og internationale sundhedskriser. Listen er ikke udtømmende.
bubo kan opfylde forpligtelserne eller udøve nogen af vores rettigheder i henhold til denne aftale gennem en eller flere af vores associerede selskaber.
Hvis en bestemmelse i disse handelsbetingelser anses for at være ulovlig, ugyldig eller af en eller anden grund ikke kan håndhæves, vil denne bestemmelse blive anset for at være udskilt fra disse vilkår og betingelser og vil ikke påvirke gyldigheden og håndhævelsen af eventuelle resterende bestemmelser.
Vores manglende håndhævelse af Købers opfyldelse af en bestemmelse i disse betingelser vil ikke udgøre et afkald på vores ret til at håndhæve denne bestemmelse eller nogen anden bestemmelse i disse betingelser. Disse betingelser, og de aftaler og retningslinjer, der henvises til heri, repræsenterer hele aftalen mellem Køber og os.
§ 11 Privatlivspolitik for DFI
Vi er dataansvarlige for behandlingen af de personoplysninger, som vi har modtaget om Køber.
Vores kontaktoplysninger her:
bubobubo A/S
CVR-nr. 34470081
Arne Jacobsens Allé 15
2300 København S
www.dfi.bubobubo.dk
Telefon +45 3696 4344
Handelsbetingelserne er senest opdateret den 10. januar 2025
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.