Vores navn faldt ned fra himlen d. 1-2-2012. En googlesøgning inspirerede os.
Vores BAGGRUND:
Vi var i gode job. Vi arbejdede med økonomi, indkøb, offentlig sektor (300 offentlige udbud, +100 leveradørdialoger/forhandlinger), Excel, PowerPoint shows, analyser, gevinstrealisering, ERP-systemer, implementering af ERP-systemer, data-data-data, og vi havde gjort det I det meste af vores liv.
Nu mente vi at tiden var inde for os (2 fyre) at udfordre et stærkt konsolideret marked: på den ene side: IT-systemer (tusindvis af ansatte, privat hangar med jetfly og helikoptere) og på den anden side Consulting: et stort antal små , mellemstore og store virksomheder, alle på udkig efter forretning i den offentlige sektor som konsekvens af den finansielle krise, og den efterfølgende lukning af den private sektor.
Vi forlod vores job – gik i banken for at pantsætte vores biler, pantsatte alt og forberedte vores kære på risikoen for at miste hus og hjem. Langt ude.
Vi havde brug for et navn.
På den ene side “Gregersen & Petersen”… gik ikke – af frygt for at forsvinde i mængden. På den anden side: Vi ville ikke være alt for kreativte med et “Z” (kreazive)
Vores udfordring: I morgen, den 1. dag I vores ny tilværelse, skal vi stå klar på den årlige største danske offentlige indkøbsmesse i Århus. At finde navnet på virksomheden var presserende.
1. ide: banan (lidt barnligt). Droppede navnet, fordi det lå for tæt på Apple.
2. idé: Igennem vores tidligere karrierer havde vi gennemført utallige farverige tests. På det seneste havde vi begge været udsat for en DISC-analyse med farver og fugle. En test, vi ofte har moret os over. Vi var signifikant rød og blå, ugler og ørne.
Ohh Dammit: Vi er frie fugle. Ud af buret. Vores løsninger skaber overblik og indsigt.
Google søgning: ørn og ugle … hit for “eagleowl«. Der var noget i retning af en hornugle på engelsk … fantastisk. Yderligere link til Wikipedia oplyste det latinske navn på den ugle som »bubo« og underarten »eagleowl« også Bubo. Konklusion: en eagleowl er en »bubobubo«. På dansk »Hornugle«. De karakteristiske gule øjne og næb (i firmaets logo), OIO, var det sidste skub i retning af beslutningen. OIO er netop det elektroniske format, obligatorisk for alle leverandører ved fakturering af offentlige kunder. Tja, at nogle kunder mener at vi hedder ‘hubabuba’, ‘boopiboopi’ etc. og det faktum, at vi modtager opkald fra forældre der spørger efter klovnen til deres kommende børnefødselsdagsfest gør det hele lidt sjovere.
Vores Inspiration: Hornuglen (latin: bubo bubo), en meget stor og kraftfuld fugl, der er mindre end kongeørnen, men større end sneuglen. Stor størrelse og orange øjne. En stærk, direkte flyvning, som består af hurtige vingeslag og lange, hurtige glidestykker. Er kendt for at svæve på opdrift.
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.